Jak si uchovat zdraví?

18. ledna 2010 v 17:43 | Izabela Klimová |  O zdraví a nemoci

JAK SI UCHOVAT ZDRAVÍ ?

Krása a zdraví jsou přírodní dary, které bychom si rádi zachovali co nejdéle.
Náš uspěchaný životní styl, spousta stresujících faktorů, s kterými jsme denně konfron-
továni, špatné stravovací návyky, kouření, nadměrná konzumace alkoholu, nedostatek
pohybu a spánku - to vše se podílí na předčasném stárnutí našeho organizmu.
Jak tyto procesy stárnutí zpomalit? Jak si uchovat zdraví?
K zachování dobré zdravotní kondice je bezpodmínečně nutná přítomnost Omega - 3 -
mastných kyselin, které se vyskytují hlavně v tuku mořských ryb. Naše tělo není schopno
si je samo vytvořit, musí je proto přijímat z potravy.Jsou to právě mořské ryby,které
obsahují tyto vzácné substance.
Omega - 3 - mastné kyseliny jsou nepostradatelné při tvorbě buněčných stěn a také při
tvorbě tkáňových hormonů.Příznivě ovlivňují obsah lipidů v krvi tím způsobem,
že zvyšují hladinu ochranného HDL cholesterolu v krvi, zlepšují průtok krve a
flexibilitu červených krvinek.
Snižují riziko vzniku trombóz a sklon ke shlukování krevních destiček, čili podílí se na
optimalizaci hustoty krve.
Příznivý účinek byl zaznamenán i při léčbě chronických onemocnění zánětlivého původu.
Zánětlivé procesy v těle mino jiné způsobuje i zvýšená hladina kyseliny arachidonové,
která je obsažena hlavně ve vnitřnostech, masu a uzeninách.Omega - 3 - mastné kyseliny
proti této kyselině přímo působí a výrazně tak přispívají k odstraňování chronických zánětli-
vých onemocnění např.při revmatoidní artritidě.
Přítomnost vysoké hladiny kyseliny arachidonové pochopitelně má nepříznivý vliv i při
alergických a imunologických onemocněních, dále při kožních onemocněních a lupénce.
Osvědčil se jako pomocník i při Alzheimerově nemoci,při Parkinsonizmu,při skleróze
multiplex, nebo při stavech po iktech.
Doporučena denní dávka je 0,5 - 1 gr Omega - 3 - mastných kyselin.Toto množství je
prakticky nemožné získat z rybího masa,existují však produkty, které přesně obsahují
doporučenou dávku Omega - 3 - mastných kyselin.
K zachování dobré zdravotní kondice přispívají i probiotické kultury.Jsou to bakterie, které
normálně osídlují náš trávící trakt a proměňují potravu na vstřebatelné stavební látky.
Zdravá střevní mikroflóra je podmínkou správných trávících procesů zajišťuje optimální
využití životně důležitých látek.Při nesprávné životosprávě dochází k poruše trávících
procesů, k průjmovým onemocněním,ke snížení imunity,k alergickým reakcím,nebo k
k přemnožení patogenních baktérií.Rovnováha probiotických kultur je často narušována
podáváním antibiotik.Probiotické kultury,které se běžně nacházejí v mléčných produktech
/jogurt,biokys/, nám zajišťují správné fungování trávících procesů,posílí náš imunitní
systém a zachovají vitalitu našeho organizmu.
Ke zvýšení účinnosti Omega - 3 - mastných kyselin a probiotických kultur, účinně přispívá
i pulzní magnetoterapie,při které se otevřou buněčné membrány,které zadržují rezidua z
potravin,z vody, z léků a z ovzduší, čímž dochází k detoxikaci organizmu. A naopak
se její pomocí zvýší vazební kapacita těla vůči vitaminům,minerálním látkám
a stopovým prvkům.
O tom však příště. Zdravým životním stylem,vyváženou stravou,můžeme založit zdravý
základ dobré zdravotní kondice.Chraňte si své zdraví!
Je základem spokojeného a šťastného života!

Klimová Izabela
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama